lördag 18 september 2010

Valet 2010

Denna valrörelse börjar sakta men säkert att röra sig mot sitt slut.
Alla debatter, alla bokbord, all reklam, alla utspel, alla nyheter osv. kommer inom loppet av ett par dagar att vara helt nedlagt.

Imorgon börjar det ögonblick vi alla väntat på.
Då får svenska folket ta ställning till två tydliga regeringsalternativ. I den processen... får även jag, som förstagångsväljare, vara med och delta.
Det ska bli otroligt spännande!

Jag har lagt ner mycket arbete på den här valrörelsen.
Jag har delat ut flygblad, stått vid bokbord, pratat med väljare, delat ut material i brevlådor, bloggat, satt upp små affischer, gjort mig synlig via facebook - och helt enkelt bara pratat med bekanta och anhöriga om att jag kandiderar till kommunfullmäktige.

Oavsett valutgången måste jag ändå säga att den här tiden har varit väldigt lärorik och givande för mig.
Jag har kampanjat för ett politiskt parti, jag har fått ta del och vara en del av det politiska arbetet.
Jag har med andra ord varit med och påverkat samhället, hjälpt till att sprida ut ett budskap och fått kämpa för något som jag tror på.
Det är just det som är finessen med vad vi kallar "folkstyre", eller "demokrati".

Men jag har inte bara fått delta i aktiviteter - jag har även tvingats välja bort en massa.
Det händer så mycket på en och samma gång - att det helt enkelt inte går att göra allt. Man blir tyvärr tvungen att prioritera bort flera aktiviteter som man gärna hade velat göra mycket mer av.
Jag stod t.ex. i valstuga en enstaka gång. Det hade jag gärna gjort fler gånger.
Det är lite sorgligt...

Men ännu är det inte över.
Det finns fortfarande lite tid att ge järnet för en sista insatts.
Imorgon ska jag stå och bevaka vallokaler - det ska gå att rösta på alliansen ända fram till sista sekund.

Om du bor i Botkyrka - rösta gärna på mig!
Martin Hall - Liberalen från Botkyrka!
Kandidat till kommunfullmäktige för Folkpartiet - plats 18 på den vita valsedeln!

Varje kryss är guld värt!

Och nu avrundar jag detta inlägg med bilder från valrörelsen:


0 kommentarer: