lördag 7 augusti 2010

Vad har ni haft för er medan jag varit borta?

Jag kom precis tillbaka från en kort semester på Cala d'Or, Mallorca - därför har det varit lite svårt att uppdatera.
Främst eftersom det inte går att läsa den svenska tidningen när man befinner sig utomlands.

Trots detta har jag fått höra om den tragiska incident som hände för drygt en vecka sedan, då en 19-åring sköts till döds utanför Grindtorpsskolan i Alby.
Det är helt enkelt fruktansvärt!!
Jag kan inte sätta ord på det... jag känner mig chockad!!

Det är förmodligen ingen nyhet att Botkyrka ryktas vara ett kriminalitetens tillhåll - men det är värre nu än det någonsin varit tidigare!

Blott ett kvarter från mitt hus blir en man skjuten, han förs till sjukhus, klarar sig - medans poliser patrullerar min gata.
I kiosken strax bredvid var det några som välte en bil och brände den, knappt ett par dagar senare.
Och nu har det gått så långt att Seedy Rahman Jammeh, en kille i min egen ålder, blivit mördad!

Frustrationen är så stark att jag inte kommer på något vettigt sätt att uttrycka hur jag känner.
Jag är bara... arg!

Vi kan inte låta det här fortsätta...
Det behövs rejäla krafttag i Botkyrka för att bekämpa och förebygga ungdomsbrottsligheten!
Hur? Det kan jag inte säga bara så där. Det finns helt enkelt ingen mirakelkur för sådana här problem.

Men vi måste sätta oss in i problematiken och försöka hitta en lösning!
Det är inte förrän man börjar som man kan sträva efter resultat...

En annan nyhet som fångade min uppmärksamhet är det roliga avhoppet från miljöpartiets sida.
25 miljöpartister, flera av dem med tunga poster, har helt enkelt hoppat av sitt parti till förmån för alliansen.
Det är kul!
Vad blir den styrande vänstermajoriteten i Botkyrka utan sin gröna tredjedel? Kanske drömmarna om ett majoritetsskifte i kommunen inte är helt ouppnåbara?
Vi får fortsätta hoppas!

Aja, nu har jag nyheter att läsa och en valrörelse att förbereda mig inför.
Jag skriver mer senare under nästa vecka!


Läs även: Andreas Froby

0 kommentarer: