onsdag 19 maj 2010

Debatt i Folkets Hus, Hallunda

Idag närvarade jag på en paneldebatt som hölls i Hallunda, i Folkets hus.
Toppolitiker från alla riksdagspartier, utom centerpartiet, nä
rvarade.
Det var väldigt kul och intressant!

Det jag uppskattade särskilt var att man hela tiden höll sig på en grundläggande nivå.
Dvs. man hakade inte allt för mycket upp sig i diffusa ordt
ermer - utan man gick väldigt mycket "rakt på sak", som någon i publiken sa.
Det är sådana typer av debatter som jag tror verkligen behövs i ställen som norra Botkyrka, där valdeltagandet faktiskt behöver förbättras ordentligt!!
Jag hoppas på ett Botkyrka där invånarna intresserar sig mer för politiken och bryr sig mer om vad som händer i samhället.

Vi lever trots allt inte i vår egen lilla bubbla - det som händer i Sverige och ute i världen påverkar våra liv. Och det påverkar oss. Så är det bara.
Lite märkvärdigt var det också att Maria Wetterstrand, som egentligen skulle komma för miljöpartiet, inte kunde närvara idag.
Det var synd, men av någon anledning ganska förutsägbart.
Om man är så känd och populär som Maria Wetterstra
nd är, så är man också fullbokad. I det här fallet av att hennes barn var sjukt..
Så det är inte allt för ovanligt att så högt uppsatta politiker ofta bokar av sånt här.
Jag lägger upp lite bilder från idag - hoppas ni gillar dem!


Från vänster: Kenneth G Forslund (S), Hanif Bali (M), Adam Cwejman (FP), Esabelle Dingizian (MP), Désirée Pethrus Engström (KD) och Amineh Kakabaveh (V)



Se även:
Sebastian Bjernegård

0 kommentarer: